Tuesday, May 11, 2010

ingatlah, ade lagi manusia yang lebih susah dari kita...

baru-baru ni aku n kawan2 baru tgk cerite yang lame2 dulu penah kuar.. CHILDREN OF HEAVEN... banyak perkare yang dapat aku belajar dri cerite tu.. tambahan bab2 bagaimana kite memainkan peranan sebagai seorang GuRU. cerite tu sangat menyentuh perasaan.. bile dilihat kesusahan yang mereka alami, kiter sepatutnye bersyukur dengan ape yang kiter ade.. mereka tak pernah melatah pun dengan nasib mereka... jadi, ingatlah..ramai lagi yang susah dalam dunia ni... dan sebagai seorang guru, kite harus sedar dan sentiase peka dengan keaadaan murid di sekolah, bukan semua murid kiter dari orang dan keluarge yang senang.. perhatikan dan bantulah mereka... mereka perlukan perhatian dan kasih sayang seorang guru itu.. apabila aku tgk cerite tu, aku rase menyesal kerana kenapelah aku tak bantu seorang murid disekolah aku.. nk dijadikan cerite, aku sedang makan ngan si akma, time tu rehat..ade seorg murid ni just duduk kat kantin n pegang2 tiang..pastu g duduk sebelah kawan die.. die tak pegang pape makanan pun kecuali 2 biji gula yang aku bagi ketika kelas pendidikan jasmni pada pagi itu.. hye.sampai sekarg aku nesal..kenape la aku tak g tnye die n sebagainye.. mungkin lepas ni aku kene lebih peka dengan keadaan ini.. azairina, cube dan berushalah membantu anak bangsa kiter... mereka memerlukan perhatian kiter... kepada sahabat2ku... selangi kiter ade, kiter perlu membantu mereka... marilah sama-sama kita jalankan tanggungjawab kita sebagai seorang guru yang "EXTRA ORDINARY"...

No comments:

Post a Comment